Hjelp til å lansere nytt produkt over hele Finland

Verso Food lanserte nye produkt Beanit, verdens første plantebaserte proteinprodukt laget av nordiske Favabønner. Bønnene dyrkes i Finland, hvor forholdene er ypperlige takket være de lyse somrene og den rene naturen.

Som en del av lanseringen ønsket Verso Food å gjennomføre aktiviteter som fanger folks oppmerksomhet. På dette tidspunktet ønsket de hjelp fra Retail24.

Verso Food ønsket en aktivitet der så mange som mulig kunne få muligheten til å smake på produktene deres. Vi startet planleggingen sammen med Verso Food, og endte opp med å budsjettere for gjennomføring av over 600 butikkdemonstrasjoner i løpet av 2020, med et mål om å dele ut over 300 000 smaksprøver til nye forbrukere!

Siden Verso Food ikke har egne salgsrepresentanter, ønsket de at Retail24 skulle selge demodager og lage enkle oppskrifter til bruk i butikkdemonstrasjoner. Demonstrasjonene skulle holdes over hele Finland, og vi planla tett sammen med Verso for å implementere en Beanit Tour 2020, der vi dro til Helsinki, Turku og Tampere for å utdanne våre merkevareambassadører.

Vi vil gjorde alt vi kunne for å oppnå dette målet sammen med Verso Food!

Due to successful launch of the Beanit Chunks, we proceed to Beanit Mince launch. One of the most critical projects in 2020. Sales of Verso food has grown rapidly since Beanit came to the market, we are happy too boost our sales and positive customer experience with Retail24 professionals. In addition to “regular Kesko” activation, we have gained an opportunity to start activation with S-group which is the market leader and very strict with in-store activities. Good quality, excellent co-operation brings success ?
Furthermore we are developing the activation concept to improve experience of the consumers and retail chains. Never stop developing in mind! 

-Ville Viksten, sales manager Verso Food

Beanit like you mean it!
Verso Food was founded in 2010, already then with the mission of contributing to a better world by creating plant-based, new generation foods. Our first real breakthrough came in 2016 when we launched Härkis® in our home market Finland. This versatile fava bean crush quickly became a favourite with vegetarian and flexitarian consumers. Today, they are the leading plant-based brand in our home market.

They are a small, but all the more energetic group of people on a big mission: to produce and develop truly delicious plant-based foods from Finnish fava beans.

Tuula Jukka

Manager, Demo Services
+358 40 1648857

tuula.jukka@retail24.fi 

Tuula Jukka

Andre kundecase

POSM
Britax Römer var på utkikk etter en partner som kunne løfte deres merkevareidentitet til et helt nytt nivå i butikker over hele Norden.
Activation, Merchandising, POSM, Sales
Retail24 was chosen as the partner to be the project lead on a cross category setup on Finnkampen.
Activation, POSM
Together with Resorb we participated in the yearly motion run – DHL.

Kontakt oss

* Vi tar vare på opplysningene som du har lagt inn i skjemaet ovenfor, slik at vi kan gi deg best mulig oppfølging.

uk flagdanish flagfinnish flagswedish flagnorwegian flag

Kontakt oss

* Vi tar vare på opplysningene som du har lagt inn i skjemaet ovenfor, slik at vi kan gi deg best mulig oppfølging.